Wednesday, 4 January 2012

NEW YEAR


        Selamat tahun baru semua... Kalau tahun baru ni selalunya orang akan bercerita tentang azam baru, tapi bukan niat aku nak menceritakan pasal azam ni, sebab azam ni hanya ada kat dalam niat hati yang kuat yang mane pemegang azam ni perlulah bertekad untuk melaksanakan apa yang ingin dilaksanakan sehingga 
terlaksana apa yang diazamkan. Azam aku tahun ni banyak, sebab aku dah bertahun tak tanam azam ni... yang tu takyahlah aku ceritakan.. nanti jadi panjang cerita pulak, aku bukan reti sangat nak cerita panjang walaupun aku ni jenis lelaki yang ada tahi lalat kat bibir yang aku sorang je nampak. kalau korang tak percaya pon tak kisah, aku tak suruh korang percaya, tapi bersangka baik la sempena tahun baru ni, ada jugak faedah dia dari buat parti parti liar sebab terikut ikutkan adat resam barat yang kebanyakan mereka suka pakai baju yang sepatutnya pakai dalam bilik, diorang pakai kat luar rumah. tapi biarlah diorang, tok nenek diorang makan coklat cadburry. takkan kita yang makan tapai pulut nak tiru diorang wat benda tak berfaedah macamtu. kita kena ada standart, kurang kurang pon tinggal perangai buruk tiup lilin atas kek. kan agama islam tak ajar perkara kotor tu.. tapi terpulanglah, yang penting baca doa sebelum mulakan sesuatu, semoga diberkati apa yang diberi...pengajaran cerita, gamba diatas takde kena mengena dengan cerita.. hidup ibarat roda, sekejap kita diatas, sekejap kita dibawah.. fikirlah dan terus berfikir... mmm okk... xde ape dah... lai lai...  

"hukum jauh lebih baik dari adat"

No comments:

Post a Comment