Wednesday 28 December 2011

Personality


       Waaaa... da lama aku tak update blog, tapi tak la lama sangat macam aku tengah cari idea nak buat skrip filem pendek ni. Bukannya aku tak nak update hari hari, tapi aku ada seribu satu alasan sebab tak update blog ni hari hari. Daripada aku bagi alasan baik aku update blog ni, ada juga penambahan dan perisian kat blog aku yang tak meriah macam sukan tahunan kat sekolah rendah aku dulu yang hampir semua acara aku dipertandingkan tanpa ada bakat sekaligus selalunya aku tewas dengan kawan aku yang selalu makan telur ayam separuh masak pagi pagi. Tapi tak kisahlah, tu zaman hitam putih, zaman tu kereta persona pon tak de lagi kat dunia. kalau ada masa tu, mesti aku selalu pusing pusing kampung dengan abang aku masa tu. walaupun hakikat cerita sebenar dia tak bawak jalan jalan, tapi dengan kreativitinya, dia dah buat senapang kayu kat aku yang sekarang dah dimakan usia dan aku sendiri pon tak tau kat mana. Walaupun aku ade senapang kayu, langsung tak menampilkan kelakian aku setelah aku terlibat dalam kemalangan ngeri di hadapan umah aku  sendiri yang puncanya aku merempuh motosikal, sebabnya dia kacau aku baru belajar naik basikal dan akhirnya berjahit la muka aku. Kalau tak caye, kesan parutnya masih jelas dimuka aku, tapi parut tu tak la sampai aku nak jadi watak gangster filem melayu yang hampir semua watak gangster melayu ada parut kat muka, dan parut tu tak terlepas untuk aku kena bayar tiga puluh sen jugak kalau nak kencing kat tandas awam. yang penting, ALHAMDULILLAH aku masih bernafas sehingga sekarang. tapi, bukanlah dunia yang kucari, tapi yang kucari didunia ini adalah keredhaan ALLAH untuk meredhai hambanya ini yang masih selalu lari dari landasan yang dah ditetapkan. ya ALLAH, janganlah kau ambil nyawaku bilamana aku masih lalai untuk mengabdikan diri kepadamu, ya ALLAH, pilihlah aku untuk tergolong bersama orang orang yang kau redhai... AMEEN...

"ya ALLAh, ampunilah aku bila aku tak sempurna"

No comments:

Post a Comment