Wednesday, 14 December 2011

     Aduiii, tak de idea la nak cerita apa, sebab sekarang ni aku dah mengantuk. tapi taklah mengantuk sangat macam dulu dulu kalau duduk dalam kelas waktu tengahari sebab belajar sejarah, bukannya aku tak minat matapelajaran sejarah, tapi sejarah ni takde formula, aku boleh baca kat umah je walaupun kat umah aku selalu menghabiskan masa dalam bilik belajar gitar yang langsung tak membantu aku boleh jadi pemain gitar band band funfair yang hampir semua tu 'barang gelap' dalam industri muzik. Dan antara sebab lain, mak aku tak menggalakkan langsung untuk aku menceburi bidang muzik,walaupun macam tu, mak aku tak lah marah kalau kadang kadang aku ternyanyi lagu hindustan sambil turun tangga nak pergi dapur makan nasi. tapi tu bukanlah sebab utama aku nak lari dari baca buku, tapi sebab aku ni suka menulis dari baca buku walaupun tulisan aku ni tak cantik macam bunga warna pink yang mak aku tanam depan rumah, membuatkan aku terfikir nak menulis diari yang orang lain tak boleh baca termasuk aku sendiri kalau aku jadi orang lain, yang tu aku tak risau pon, sebab aku tetap aku, tak pernah terfikir nak jadi orang lain antara buktinya aku suka kawan dengan diri sendiri dan hasilnya aku lebih mengenali diri sendiri dari orang lain mengenali aku. contohnya: jika umur aku dua puluh satu tahun, orang lain juga memerlukan dua puluh satu tahun untuk mengenali aku, begitu jugak kalau aku nak mengenali orang... moral kt sini. jadilah diri sendiri kerana itu lebih mudah untuk jadi orang lain..yang penting jangan melampaui batasan... mmm..cam biasa la... nanti jumpa lagi.. cow lu..aku maaaaaau tidurrrrrrr

"belajarlah dari kecil, iaitu sejak anda mula mampu berfikir"

No comments:

Post a Comment