Friday 9 December 2011

LAMAN WEB MUKABUKU

definisi atau maksud lain mukabuka  ialah facebook,  ia lebih dikenali dengan laman atau tempat bersosial dalam bahasa kampung aku yang semuanya boleh berbahasa melayu baku dengan lancar, walaupon ada yang telah mempelajari pelbagai bahasa atas alasan untuk membeli belah. sehinggakan ade peniaga peniaga kecil yang tak selesa dengan situasi tu, mereka hanya mampu merungut kecil. tapi aku tak kisahlah, sebab sedikitpun tidak menghalang untuk aku meneruskan 'mengupdate' blog pada pagi ini walaupon kadang kadang fikiran aku melayang kat kenduri sebab aku kena tangkap gambar pengantin lepas ni, tapi aku ni jenis tak termakan dengan bayang bayang sendiri. semua ni pon atas dasar pengalaman yang telah aku lalui, tak semudah jalan yang korang fikirkan untuk postkan ape ape cerita kat wall facebook. lagipon aku bukan yang jenis suka tulis kat wall tentang peribadi aku, sebab aku bukanlah seorang anak seni yang suka cari publisiti murahan tanpa menggunakan alat muzik walaupon memang aku tak pernah menabur harapan untuk melayan budak budak busk-ing yang selesa untuk terlalu umum. tidak bagi aku! tidak sama sekali!. aku punyai facebook pon sebab termakan kata kata manis anak sedara aku yang memberi alasan bosan tengok asyik aku je yang tengok tv, sehingga ulangan perlawanan bola yang aku dah tengok entah berapa kali tiba-tiba bertukar kepada siaran catdog, yang satu satunya kartun tak masuk akal pernah aku tengok, sungguhpon dengan kutukan begitu, itu tak dapat menahan untuk aku bersifat macho dihadapan anak sedara aku kerana aku dikenali dengan sifat periang sebab selalu bawak balik tora atau ding dang untuk dia, itu telah memakan diriku kerana dengan sifat penyayang aku membuatkan anak sedara aku menjadi penonton tv yang tegar, dan terdetiklah untuk aku memiliki facebook, satu satunya laman sesawang yang sangat berbahaya untuk gadis gadis yang memiliki dara.bahkan sesiapa juga berisiko untuk menjadi mangsanya apabila aku terlihat gambar gambar mereka yang didedahkan aurat membuat aku rasa naluri seorang lelaki, tetapi tu tak membuat aku terlanjur dengan diri sendiri setelah berjaya mengawal nafsu dengan menutup muka dengan bantal lama lama. tapi ni cerita lame, cerita masa aku baru balik PLKN,mase fikiran aku takot dengan hantu galah. walaupon kadang kadang membuat aku teringat dengan seorang gadis yang duduk dekat karak apabila ade yg menyebut wanita & plkn. oppss.. matahari semakin meninggi, aku kena bersiap nak pegi kenduri. , hahaha... gelak kosong selalu membawa erti yang lain kalau aku mempraktikkan dalam kehidupan seharian yang penuh kerenah kawan kawan yang selalu bawa masalah dengan pengaruh filem dongeng.

"kalau takde kredit, gunalah public phone"

No comments:

Post a Comment