Saturday 10 December 2011

DAN MUNGKIN BILA NANTI

   Hari ini, letih bagiku selepas aku tangkap gambar  tengah panas, cuaca panas yang hampir sama masa aku masih dibangku sekolah rendah, masa cikgu praktikal selalu menggunakan pendekatan jemur murid kat tengah panas sebab tak siap keje sekolah yang majoritinya pelajar kelas khas. tapi masa aku tulis
blog ni, aku didalam persekitaran yang sejuk, iaitu suhu takat beku nyamuk nyamuk yang tak lagi kelihatan selepas mak aku pasang ubat nyamuk elektronik dalam rumah. namun begitu, masih ade kesan kesan mistik gigitan nyamuk kt pergelangan tangan dan kaki aku selepas aku bangun tidur dalam pukul 12tengahari. ditambah pula dengan hujan diluar rumah aku menjadikan aku benar benar sejuk untuk tidak melajukan pusingan kipas buatan china yang ada remote control yang kadang kadang tak leh berfungsi akibat kehabisan batery, ini tak terlepas dari rasa marah aku kat tokey kilang batery yang entah bape kali pegi melancong pakai duit aku.dan yang pasti dia bawak anak bini dia. tetapi rasa marah dan bercampur baur letih ni tak cukup untuk aku boleh tertidur mase aku tulis blog ni. dan mungkin kesan aku tidur lewat ni antara punca aku selalu lupa beli barang barang yang mak aku kirim suruh beli, secara tak langsung telah membuat mak aku bosan menunggu untuk kali kedua dan mempunyai risiko menunggu untuk kali ketiga..walaubagaimanapun, faktor sebegini belum mampu untuk aku membuat keputusan lari dari rumah. sebagaimana yang dilakukan oleh remaja remaja lain, terutama malam minggu. tapi yang pasti, malam ni tak jauh gelapnya seperti malam malam semalam.. tetapi hari tetap jauh untuk sampai ke hari semalam. akhir sekali, aku nak tido dah dengan alasan tak nak lupa beli barang yang mak aku kirim.

"manusia kadang kadang menipu untuk mampu melakukan"


No comments:

Post a Comment