Friday 9 December 2011

BERSELINDUNG DI SEBALIK WAJAH SLUMBER

      Sehingga jam ini, blog aku masih kosong dengan hiasan yang serba sedikit mampu membuat blog aku nampak lebih ceria  dari sahabat sahabat aku yang suka menghabiskan mase dengan kartun animasi jepun, salah satu antara watak kartun yang menjadi bualan kosong mereka didepan makanan adalah luffy iaitu salah satu watak dalam kartun "one piece". dan ade diantara mereka akan berulang ulang akan menceritakan perkara yang sama, itu membuat aku habis cara untuk mematahkan semangat mereka yang kental ibarat "pengembara tanpa selipar, berbekalkan lampu suluh cap kepala harimau". sungguhpon begitu langsung tak datangkan semangat untuk aku cuba meminati kartun animasi jepun yang mencapai ratusan episod itu. mmm... wuyo! jam handset aku dah menunjukkan pukul 3:32am, aku perlu tidur dalam keadaan terpaksa, sebab aku belum mengantuk lagi, tidak seperti zaman kecik kecik dahulu, kerna dulu aku akan didedahkan dengan cerita seram oleh mak aku kalau aku cuba cuba tidur lewat sebab layan abang aku tengok cerita P. ramlee yang selalu menang kalau lawan dengan orang jahat... tapi sekarang zaman dah berubah, usahawan mancis pon dah kurang, erti kata lain, kalau abang aku balik, aku akan tidor depan tv sebab nak teman abang aku yang takut tengok bola sorang sorang tengah malam walaupon die ni seorang yang panas baran. Walaupun sifat panas baran die langsung tak menjadikan die berani, aku akan menilai sifatnya terhadap keadaan persekitaran.

"tidur yang lena membuat anda berhenti berfikir dan mimpi yang seram membuat anda berhenti tidur"

No comments:

Post a Comment