Monday 12 December 2011

INSPIRASI

   Waktu sekarang nyaris pukul dua belas tengahari, aku masih di dalam bilik, tidak seperti berbelas tahun lepas kalau waktu ni aku baru nak pergi sauk ikan bersama kawan kawan walaupun aku dah tau, aku mesti kena rotan oleh mak aku, tapi masa tu aku degil, bukan budak manja yang suka minum air guna cawan ada gambar hello kitty. walaupun aku suka minum air guna cawan gambar batman masa tu, langsung tak membuat aku rasa boleh tolong orang sebab selalu ada kes kecurian kat kampung aku. sungguhpun begitu, aku berjaya tolong makcik makcik jiran aku yang selalu mintak tolong belikan sekadar bahan bahan masakan mereka yang selalunya diiringi upah. jadi tak perlulah aku pergi kedai berpakaian macam keluangman kerana aku ambil upah, sebab keluangman tak ambil upah kalau tolong orang. Dengan sebab terikut ikut watak keluangman tulah aku selalu lepak atas bumbung rumah aku sorang sorang sebab nak dengar kalau kalau ada orang menjerit mintak tolong, tapi selalunya yang kedengaran hanyalah lagu lagu nirvana nyanyian kurt cobain yang dipasang oleh abang aku sehingga out volume. Secara tak langsung membuat aku benci lagu tu sehingga sekarang. mmm...... ,Ambe aser nok mandi lu arh, kekgi busuk pulok badang ambe ni, malu boh dok mandi agi, api dakpe aa, ambe stay wangngi ag lau dok mandi pong, dok nawwok arh, siyes ni... bereh ar deh. mitok dirri lu arh.

"tatkala perut lapar, masa berlalunya masa"

No comments:

Post a Comment