Tuesday 13 December 2011

DOZE

    Hari ini aku nak cerita pasal ape korang tak yah tau lagi la.. sebab selalunya jalan penceritaan aku tak menekankan pada satu bab sahaja... uik? aku cakap sahaja? hahah... takde ape la.. lama tak cakap sahaja masa mandi. ah.. abaikan la. mmm. malam ni kat kampung aku hujan, tergendala la pergi umah kawan aku yang jarak perjalanan rumah aku pergi rumah dia ada dua simpang, tak la jauh sangat macam rumah dia pergi rumah aku je. aku nak pergi rumah dia pon atas sebab urusan kerja. Ha, dia ni bos aku, pastu aku pon bos dia jugak, kira share partners la. Tapi kalau berhenti hujan ni sekejap lagi, boleh la aku jadi tetamu dia, sebab aku kena tunaikan janji dia nak belanja aku makan nasi lemak yang selalunya kalau aku makan, aku selalu kena serang dengan perasaan nak tidur. tapi apalah sangat bagi aku kalau sekadar ngantuk ni. tidak seperti kawan aku yang sorang ni, kalau dia takda mata pon , mesti dia tidur jugak. yang tu aku tak pasti la, tapi kalau buat kira kira mesti waktu tidur dia dah lebih sebelas tahun, sebab umur dia dua puluh dua tahun. dia punya falsafah hidup yang dia tulis kat bawah kenangan manis dalam biodata dia pon 'hidup untuk tidur'. tapi terpulanglah, biarlah dia tidur kalau bangun pun buat orang lain tertidur tengok muka dia, naya kat kawan kawan la macam tu. Mmm, malam dah bertukar pagi, tapi hari masih gelap, sebab jam baru pukul satu pagi,. kalau waktu aku kecik kecik, sekarang ni mesti tengah mimpi jadi ultraman. ha, hujan pon dah berhenti, macam yang dijanjikan walaupun tiada surat hitam putih dalam perjanjian ni, janji tetap janji, kawan aku pulak dah call, tapi aku risau tertidur je kat rumah dia, tapi taklah serisau masa aku tunggu result SPM dulu. aku risau sebab aku tertidur masa jawab subject math, sebab malam exam aku study sampai pukul lima pagi. dah la, bosan dah nak cerita. cau...

"tidak pernah terlepas untuk kita bercerita perkara perkara yang lepas"
   

No comments:

Post a Comment