Monday, 12 December 2011

FREEDOM

   Bosan... hahaha... selalu orang cakap bosan masa dia betul betul bosan, sebab perasaan bosan ni tak berbelah bahagi macam perasaan orang lelaki yang ada tahi lalat bawah mata lepas tu terpaksa pilih seorang je wanita daripada dua orang yang dia cintai. Tapi tu bukan aku, sebab aku suka main bola. takde alasan untuk aku pilih wanita, macam cikgu Azmi selalu cakap tak de alasan kat aku kalau aku tak siap kerja sekolah. begitu jugak dengan stress, dia akan cakap dia stress kalau dia betul betul stress, abis kuat pun dia cakap "mmm,takde apa apa la" tu pon selepas dia cerita dia stress. pulak? aku kadang kadang semakin tak faham apa yang dia cuba sampaikan. sekejap stress, sekejap tidak,. tapi dengan kreativiti yang selalu ada tak de dalam kotak fikiran aku ni, aku perlu berprasangka baik, mungkin sebab dia cuba nak hilangkan apa yang buat dia stress, tapi aku percaya bukan sebab gaduh dengan awek dia yang stress sebab tengah datang bulan. eh! yang tu aku tak pasti, tapi yang pasti awek dia bukan minah rempit yang aku jumpa naik motor kriss pakai ekzos kuat kat jerantut petang tadi masa aku teman kawan aku  buat kad bank atas alasan susah keluar duit melalui buku. mmm tapi tak kesah la tu. semua orang ada masalah, begitu jugak dengan aku, stress masa kecik kecik dulu sebab tertelan biji jambu batu, takut takut kalau tumbuh dalam perut, aku tak rasa yang korang semua lepas dengan masalah tu. tapi jangan risau, aku tak suruh korang mengaku, kalau korang nak mengaku pun korang kena mengaku yang waktu kecik kecik korang, korang takut kalau puasa dah sebulan lepas tu tak jadi raya. tapi korang tak kot, sebab mungkin korang dah boleh berfikir mana baik mana buruk seawal umur dua hari kan. kalau korang macam tu pon, aku tak pelik macam aku pelik tengok perempuan ronda ramai ramai naik moto pusing kampung petang tadi, tapi tu aku tak kisahlah sebab diorang pakai tudung, walaupun pemakaian tudung tu masih tak ikut syariat yang betul, sekurang kurangnya dah menuju jalan hidayah. yang penting istiqamah macam kena makan nasi dengan minum air. seronok sikit mata orang lain tengok walaupon tak seronok macam aku tengok pemuda yang semakin ramai sembahyang kat masjid kampung aku ni... mmm, mata dah ngantok la... sedapnya rasa makan megi, kalau ada masa aku update lagi.. Assalamualaikum.

"Format ur mind, refresh ur brain and upgrade urself "

No comments:

Post a Comment