Thursday, 8 December 2011

Assalamualaikum dan salam sejahtera…..
Untuk jadi sekadar penulis blog yang tak formal sangat lah senang, korang tak perlu tanam cita cita seperti cita cita orang lain yang inginkan kerjaya sebagai seorang artis, korang tak perlu menangis dalam buaian mengharapkan belas kasihan ibu bapa korang yang sedang hangat bercinta dan sesiapa sahaja boleh jadi blogger walaupon anda dilabelkan seorang  pencuri disebabkan terbawak balik buku mastika kat sekolah yang ade cop perpustakaan. Yang penting ada blog, tetapi bukan senang nak daftar blog bagi perawan seperti aku ni, sebab aku bukanlah AJK kedai buku sekolah mase darjah enam dahulu disebabkan aku bukanlah seorang pengawas. Blog aku ni pon orang lain yang tolong registerkan iaitu seorang anak dara sunti kt kampung aku yang aku percaya yang dia takkan terkena kejutan budaya seperti anak anak gadis lain. Ini sekadar harapan aku yang tak setinggi harapan mak aku yang inginkan kejayaan daripada aku seperti adik beradik yang lain. Walaupun penulisan blog ini sedikit pon langsung tidak memberi kesan untuk menbanggakan mak aku, aku tetap berpegang kepada pesanan arwah ayahku supaya menjadi anak yang soleh, kerana walau setinggi manapun aku berjaya, tanpa restu mereka siapalah aku. Sungguhpun aku ni selalu lalai dengan kenikmatan dunia yang sebenarnya tiada apa apa, aku ingin terus cuba menjadi yang terbaik di sisi ALLAH SWT. Itu juga yang kuharapkan kepada orang lain... Berbalik kepada tadi, ini adalah pengenalan untuk blog aku dan inilah blog pertama yang aku pernah tulis seperti juga blog yang pertama anda pernah tulis sebelum ni, sebab aku tak pernah ade sejarah menulis blog sebelum ni. tetapi sekarang aku dah ade pengalaman menulis blog. dengan pengalamn terciptalah sejarah.
Pengalaman adalah guru yang bijak."

1 comment: