Friday, 16 December 2011

ADAPTASI

   Hari ni aku masih tidur lewat, susah nak tidur awal, macam macam yang yang difikirkan, tapi tak la sampai terfikir nak buat pil perancang tidur,sebab walaupun aku tidur lewat, aku masih cukup waktu untuk tidur. semuanya atas alasan aku bangun lewat, aku bangun lewat pon kena ada alasan untuk bagi mak aku, antara alasan aku yang tak berapa kukuh dan tak boleh langsung untuk dibawa berbincang ialah aku cakap jam dalam bilik aku lambat tiga jam. dengan alasan tu jugak lah aku kena baling ngan penyapu. tapi takpelah, tu dulu, masa aku tidur mimpi kawin dua. masa mas kahwin murah lagi. tapi sekarang dah lain, nak kencing pun kena bayar. ha, dengan ayat tu la aku tak berjaya nak mintak murah beli baju selepas sesi tawar menawar. Dengan keadaan macam tu la aku semakin mendalami dengan maksud yang kaya semakin kaya, yang miskin semakin miskin. walaubagaimanapun, kejadian tu tak dapat menghalang untuk aku terus berfikiran positif, bersabar dan terus bersabar. Kesimpulannya, ianya sangat menyeronokkan setelah memahami. ok lah... aku rasa sekian sampai sini je untuk yang kali ni, kalau aku tulis panjang panjang pon rase macam tak adil je dengan tajuk aku bahagian ni yang hakikatnya masih memerlukan lagi penghuraian... ok, cau ah dulu...

"terdidik diriku, terdidik generasiku"

No comments:

Post a Comment